7-. SEGURETAT I CONFIDENCIALITAT DELS ARXIUS
En la gestió dels arxius, un aspecte mlt important és la seguretat i la confidencialitat de la documentació, tant si es gestiona manualment com mitjançant sistemes informàtics.
7.1. SEGURETAT DELS ARXIUS CONVENCIONALS
La seguretat de les dades és un problema que es presenta com a conseqüència de diverses causes, entre les quals s'han d'esmentar les següents:
- Deteriorament de la documentació pel mateix ús, per l'envelliment del document, per un ús descurat o a causa de manipulacions incorrectes.

- Pèrdua de la documentació pero robatori, destrucció, etc.
- Avaries al local on s'emmagatzema l'arxiu: inundació, incendi, etc.
Un dels problemes més grans en un sistema d'arxiu és la seguretat.
Els arxius han d'estar totalment protegits de la intempèrie, la destrucció, el robatori, l'accés i la falsificació de personal no autoritzat.
Els arxius han d'estar totalment protegits de la intempèrie, la destrucció, el robatori, l'accés i la falsificació de personal no autoritzat.
7.2. SEGURETAT DELS ARXIUS INFORMÀTICS
La realització de còpies de seguretat diàries de tot el sistema informàtic, una tècnica que es coneix per back-up, és la pràctica preventiva més estesa avui dia.
Els sistemes informàtics actuals permeten protegir els arxius davant de danys accidentals o intencionals, mitjançant permisos sobre arxius per als usuaris.
Els permisos protegeixen de la manipulació no autoritzada o de la destrucció de la informació dels arxius, i mantenen la informació privada confidencial impedint que els usuaris no autoritzats vegin certs arxius.
7.3. CONFIDENCIALITAT DE LA DOCUMENTACIÓ
És obligatori guardar la deguda reserva i discreció sobre qualsevol document que es maneja a l'empresa, no tan sols per preservar la informació relativa a les activitats que es porten a terme, sinó també sobre el funcionament intern i especialment pel que fa a les dades personals dels treballadors i els clients.
Podem classificar la documentació en pública, restringida i confidencial:
- Documentació pública. És aquella a la qual poden tenir accés totes les persones de l'empresa.
- Documentació restringida. És la que requereix autorització per ser entregada a les persones que la sol·liciten.
- Documentació confidencial. És aquella la divulgació de la qual pot causar prejudicis a l'empresa, als seus membres o a tercers.
És la direcció de l'empresa o els caps de cada departament els que s'encarreguen d'establir les mesures de seguretat i els controls d'accés a la documentació.
Comentarios
Publicar un comentario