3-. CONTINUACIÓ...
A. Segons la utilitat del document
Com ja vam veure anteriorment, hi ha tres tipus d'arxiu segons la utilitat dels documents que contenen.
Com ja vam veure anteriorment, hi ha tres tipus d'arxiu segons la utilitat dels documents que contenen.
- Arxiu de gestió. També anomenat arxiu d'oficina. És el que conté els documents de consulta diària de recent actualitat. Els documents de l'arxiu de gestió són utilitzats amb molta freqüència.
- Arxiu intermedi. El formen els documents de consulta poc freqüent pel fet de ser operacions recents però ja finalitzades. De l'arxiu intermedi, els documents passen a l'arxiu històric.
- Arxiu històric. També anomenat definitiu. Conté els documents de consulta pràcticament nul·la. S'hi guarden documents, llibres, registres que exigeix la llei i els que tenen valor docuemtnal o històric, i els que tenen valor en si mateixos. Solen tenir una o dues persones al seu càrrec i la consulta dels documents es formalitza mitjançant un formulari de sol·licitud.
B. Segons la ubicació de l'arxiu
- Arxiu centralitzat. Quan tots els documents es guarden al mateix lloc i estan a càrrec normalment d'una o diverses persones, ens trobem davant d'un arxiu centralitzat; i és aquest llavors el lloc on es guarden tots els documents de l'empresa.
- Arxiu descentralitzat. Si els documents es troben als diferents departaments i seccions de l'empresa, l'arxiu és descentralitzat. Compren fonamentalment els arxius de gestió i intermedi.
Comentarios
Publicar un comentario